Energy Communication Conference 2014

Slides og filmer

  • Ny strategi for sosiale medier – Hvordan kan vi som bransjeorganisasjon være tilstede? v/Kolbjørn Andreassen, Redaktør, Norsk olje og gass
    [Video] [Powerpoint ikke tilgjengelig]
  • Kan bruk av video endre bunnlinja? – v/Erik Ræstad, Managing Director, Wevideo
    [Video] [Powerpoint]
  • 4 blindspor og 4 veier til suksess for oljeselskaper på nett – v/Jostein Magnussen, Markedsdirektør og potet, Netlife Reserach
    [Video] [Powerpoint]
  • Sikkerhet og kommunikasjon – Myndighetenes rolle i oljebransjen – v/Øyvind Midttun, Pressekontakt, Petroleumstilsynet
    [Video] [Powerpoint]
  • PR som verktøy for å markedsføre norsk teknologi og kompetanse i utlandet – v/Endre Johansen, Partner, Corporate Communications
    [Video ikke tilgjengelig] [Powerpoint ikke tilgjengelig]
  • Scandpower ble kjøpt av Lloyd’s Register. Hvordan kommuniserer vi nye produkter, tjenester og nytt selskapsnavn?
    v/Inge Asgeir Alme, Vice President Business Development, Lloyds Register Consulting
    [Video] [Powerpoint]
  • Petroleumsparadiset. Norsk oljeindustris strategiske kommunikasjon og omdømmebygging. v/Øyvind Ihlen, Professor, Universitetet i Oslo
    [Video] [Powerpoint]
  • Globale direktesendinger fra Nordsjøen – v/Kjetil Hjertvik, Kommunikasjonsdirektør, E.ON Exploration & Production
    [Video] [Powerpoint]
  • Hvordan etablere tillit ved oljeboring i nordområdene? –v/Andreas Wullf, Kommunikasjonsdirektør, Eni Norge
    [Video] [Powerpoint]
  • Utøya – Erfaringer fra det å være på «den andre siden» når katastrofen rammer. Pårørendeerfaring i et beredskapsperspektiv – v/Kitty Eide, Kommunikasjonssjef, A/S Norske Shell
    [Video] [Powerpoint]
  • Making the case for gas in Europe – v/Øistein Johannesen, Informasjonsdirektør, Statoil
    [Video] [Powerpoint]
  • Sitatsjekk er for pyser – v/Anders Brenna, Forretningsutvikler & teknologievangelist, Knowit
    [Video] [Powerpoint]
  • Strategisk kommunikasjon i praksis – v/Bjørg Sandal, Kommunikasjonsdirektør, Aibel
    [Video] [Powerpoint]
  • Employee branding i FMC Technologies – v/Andreas Helgesen, Communications Manager, FMC Technologies
    [Video] [Powerpoint]
  • Employer engagement i et teknologitungt miljø –v/ILillo Nerdrum, Document Manager, Bayerngas Norge
    [Video] [Powerpoint]
  • Krisekommunikasjon/Forberedelse til ONS – Parallelle workshops v/NOR PR
    [Video]

 

Utstillere

  • Zoaring forenkler og kommuniserer effektivt produkter, verdier, visjoner, interne prosesser og HR-materiale for store og små bedrifter – i korte filmer basert på vårt innovative videoscribbling-format.
  • Netron AS er et digitalt kreativt byrå i med spesialitet innenfor film, animasjon, 3D og interaksjon som gjennom 12 år har jobbet med noen av de største merkenavnene i landet.
  • Standard Online, din leverandør av norske og utenlandske standarder.
  • News On Request AS er et av landets mest erfarne film- og animasjonsselskaper i norsk offshoreindustri, med oppdrag både nasjonalt og internasjonalt.
  • Norske WeVideo er verdensledende på videoredigering i nettskyen og på mobil, og har som visjon å gjøre videoproduksjon så enkelt som mulig for mennesker og organisasjoner som vil kommunisere med – og samarbeide om – video.
  • 23 utvikler sofware for visuell deling. Med deres hovedprodukt, 23 Video, hjelper de bedrifter å fornye sin kommunikasjon og gjøre video til en naturlig del av nettsiden.
  • The backbone of Colours is a true understanding of the offshore oil & gas, and maritime industries.
  • Go Electra er et innholdsbyrå som skaper innhold i form av film – fra utvikling av konsept til ferdig film og (eventuell) digital plattform – alt effektivt produsert og levert under samme tak.
  • Retriever er Nordens største leverandør av medieovervåkning, verktøy for redaksjonell research og medieanalyse.
  • Røde Kors Førstehjelp er i dag en hovedleverandør av førstehjelpskurs og førstehjelpsutstyr til mange av landets største bedrifter.

Referat fra workshop

  • Før ONS: Lenke til oppsummering.
  • Under ONS: Lenke til oppsummering.
  • Etter ONS: Artikkel publiseres på enerWE.no den 2. april.

Blogginnlegg fra studenter ved Høgskolen i Volda

Blogginnlegget «Takk for oss» er skrevet av de tre studentene som hjalp til under konferansen. Ta gjerne kontakt med studentene. De er på jakt etter sommerjobb.

Evaluering av konferansen

Vi har mottatt 50 svar på evalueringen fra konferansen. Klikk på bildene for å forstørre grafene.

 

Screenshot 2014-03-19 16.27.35

 

Screenshot 2014-03-19 16.27.55

 

Screenshot 2014-03-19 16.28.12

Screenshot 2014-03-19 16.28.25

Screenshot 2014-03-19 16.28.54

Screenshot 2014-03-19 16.29.08

 

Bilder fra arrangementet

Vi har delt litt bilder fra arrangementet på vår Facebook-side. Klikk her for å se bildene.

Instragramkonkurranse

Her er noen av bildene som ble delt av deltakere på konferansen. Klikk på bildet for å forstørre bildet.

Instragram

To vinnere av Instagramkonkurransen får gratis deltakerplass neste år:

Vi ber de to vinnerne om å sende sin kontaktinformasjon til network (a) teamnordmarka.no.

Intervju med deltakere

Vi tror vi har fått med alle intervjuene i listen over. Gi oss beskjed dersom det er intervjuer som mangler.

Foredragsholdere, utstillere og deltakere

Bransjeorganisasjoner, myndigheter og standardiseringsorgan

 

Operatørselskap

 

Oljeservice/leverandør/kontraktør

HR og HMS

 

Kommunikasjon og PR

 

IKT (EDB?), Digitale flater/video

 

Skole og utdanning

 

Media

 —

kremt…dette var mye informasjon på en og samme side. Hvis du har scrollet helt ned, fortjener du applaus:)

Tusen takk for at du deltok på Energy Communication Conference.

Vi håper du blir med også neste år!

Kontaktinformasjon